maandag 7 februari 2011

Gruttersbak

Mijn meneer en ik kunnen samen ook erg creatief zijn. Als we er zin in hebben tenminste. Zodoende deden wij weken over onderstaande creatie. Gewoon, omdat we er niet altijd zin in hadden. Nu moet ik wel heel eerlijk toegeven dat mijn meneer er meer uurtjes in heeft gestoken dan dat ik heb. Hij deed het zaag en schroefwerk, ik deed het verfwerk (Omdat mijn meneer een hekel heeft aan verven en ik een hekel heb aan zagen en schroeven is dit wel een eerlijke taakverdeling toch?)

Zie hier onze creatie:

Mooi is ie geworden he?


Zien jullie op de foto's ook dat witte potje met bloembol? Die maakte mijn Schoonzus Linda voor mij, voor mijn verjaardag! Ik vind hem helemaal cool. Hoe ze hem maakte vind ik des te cooler. Want:
* Men neme een glazen groente potje (leeg natuurlijk)
* Men tekent met stift een hartvorm op het potje
* Men verft het potje wit (met uitzondering van het hartje natuurlijk)
* Men gaat naar een tuincentrum en koopt een bloembol naar keuze
* Men vult het potje met aarde en de bol

* Men versiert het potje naar wens (lintje/strikje o.i.d.)
* Et voila!!


Super goed idee toch? En je hebt nog eens dubbel voordeel ook! Niet alleen doe je aan recycling, ook heb je een goed excuus om eens pot-groenten te koken in plaats van verse groenten. Op een hele simpele wijze heb je zo een heel leuk cadeautje!

Oh ja, lieve bloglezers: denken jullie nog aan de give-away? Woensdag avond maak ik de winnaar bekend.

11 opmerkingen:

  1. Ik wil ook zo'n bak!!! Wat mooi en praktisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is super mooi geworden.
    Leuk idee van je schoonzus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ontzettend leuk! En vind het inderdaad een goed idee met het potje en de bol :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, wat ontzettend mooi!! Ik vind je bak echt prachtig! En je pot ook hoor!! liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super leuk!!! Wat knap gemaakt van je meneer! :) Teamwork den top.
    En dat bloembollekebakje is ook tof!
    Liefs Juliette, ik doe al mee aan de give away! Ben benieuwd!
    Liefs Juliette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh wat is dit gaaaaaf echt leuk joh. VInd die kasten met van die gruttersbakken ook altijd zo leuk, maar ja dat kost wel erg veel ruimte in je kamer. Ik vind dit wel een heel leuk alternatief zeg, leuk hoor en die meneer heeft er toch wel een hele dikke kus voor gehad hé hoop ik hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. jee das eff leuk goed gedaan en meneertje mag door gaan met zn ideeen samen sta je sterk

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb net je blog ontdekt. Wat een leuke dingen maak je. Ik ben meteen volger geworden!

    Groetjes,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke bak is het geworden zeg
    toevallig kwam ik hier terecht via meidenmama word ook volger van je
    ik ga zo even rondstruinen op je blog
    GR Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik vind je gruttersbak echt GEWELDIG! die wil ik ook wel hebben, misschien dat ik binnenkort ook eens aan de zaag, schroef maak moet.

    Dat potje zag ik ook ergens, dan met een soort poeder aan de buitenkant. Ik ga het ook eens proberen...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nog even een opmerking tav het hartje tekenen. Je kunt met een stuk plakfolie je gewenste motief uitknippen. Dit plak je op de gewenste plek. Vervolgens spuit je de pot in de gewenste kleur. Goed laten drogen en dan het plastic verwijderen. Dan krijg je een heel gladde afwerking.

    BeantwoordenVerwijderen